Aller au menu Aller au contenu Aller à la recherche

aA - +Imprimer la page
Chargement Évènements

« Tous les Évènements

  • Cet évènement est passé

Journée d’étude LEAD CNRS UMR 5022 : « Contrasting views of human associative learning »

9 décembre 2016

Although associative learning is one of the simplest forms of learning and has been studied extensively, its interpretation in humans is still a matter of heated debate. Views differ notably with regard to whether associative learning grounds high level thinking or, rather, is itself a product of high-level hypothesis-testing mechanisms. This conference will feature advocates of both points of view. 

Programme

  • Ralph R. Miller, Department of Psychology, State University of New York at Binghamton – USA. The basis of representation and response generation in associative learning: The comparator hypothesis
  • Julien Bouy, Laboratoire Dynamique des Capacités Humaines et des Conduites de Santé, Université Paul Valéry – Montpellier – France. The evaluative conditioning effect: How to conciliate the functional divergences at a theoretical level? An integrative and continuous multi-processes proposal
  • Jan De Houwer, Department of Experimental Clinical and Health Psychology, Ghent University – Belgique. Identifying the core of propositional models of associative learning by eliminating false debates
  • « Table ronde » animée par Pierre Perruchet et Annie Vinter, Laboratoire d’Etude de l’Apprentissage et du Développement, Université de Bourgogne – Dijon – France

Inscription en ligne avant le 10 novembre 2016 

Tarif unique : 50 euros. Attention, places limitées

Détails

Date :
9 décembre 2016
Catégorie d’évènement:
wpea_event_id:
c916c53822a173f941faf1515d244561
wpea_event_origin:
ical
wpea_event_link:
udb_link_target:
_self

Log In

Create an account